wtorek, 6 stycznia 2015

3. Fitness część. 1/ Fitness part.1

listening to: Anton Ewald-Human


Polski: Wielu z nas jako noworoczne postanowienie wybrało sobie ćwiczenie. Myślę, że będzie fajnie jeśli coś o tym napiszę. Oczywiście wytrwanie przy tym postanowieniu jest bardzo trudne. Moja przygoda z fitnessem zaczęła się we wrześniu 2013 roku. Nie przestałam i ciągle ćwiczę. A co było moją motywacją? Szczerze, po prostu jeden chłopak. Byłam szczupła, ale zakochałam się więc chciałam wyglądać jeszcze lepiej, teraz widzę, że głupotą było zmienianie swojego wyglądu dla kogoś, ale mimo to dało mi to mnóstwo energii i ogromną motywację. Potem po kilku miesiącach gdy już zapomniałam o tym konkretnym chłopaku przyzwyczaiłam się już do ćwiczenia i nie zaprzestałam tego. Teraz wiem dużo o fitnessie i pewnymi wskazówkami chciałabym z wami się tutaj na tym blogu podzielić w przyszłości. Wracając, na początku przez około miesiąc ćwiczyłam codziennie przez około 25 minut (teraz wiem, że było to nieodpowiednie bo nasz organizm potrzebuje co najmniej 1 dnia odpoczynku) i robiłam dość proste ćwiczenia. Kiedy już przyzwyczaiłam swoje ciało do ćwiczeń, ćwiczyłam dłużej i wybierałam trudniejsze treningi. Z każdym dniem stawałam się lepsza, silniejsza i moje ciało zaczęło wyglądać szczuplej, zdrowiej i zaczęłam zauważać delikatne mięśnie. Teraz, po tym czasie ćwiczę co drugi dzień, więc wychodzi jakoś 3/4 treningi na tydzień po 55 minut lub godzinę. Jestem z siebie dumna. Oczywiście miałam też złe momenty gdzie nie chciało mi się ćwiczyć i robiłam sobie krótkie przerwy jak chyba każdy ale nigdy się nie poddałam i ciągle i ciągle się starałam. Jestem też zadowolona ze swojego ciała. Uwielbiam moją nową fitnessową figurę. Jestem szczupła ale mam też małe mięśnie. Co jest śmieszne, w ogólnie chodzę na siłownię, po prostu ćwiczę w domu do różnych płyt DVD, tylko czasami używam ciężarków, więc jak widzicie wszystko czego potrzebujecie to wasze własne ciało i trochę motywacji. Wracając do mięśni, są to mięśnie delikatne ponieważ nie chcę mieć większych. Więc jak widzicie po moim przykładzie każda motywacja jest dobra. Tylko się nie poddawajcie i uwierzcie w siebie. Nie bądźcie też dla siebie za ostrzy. Po prostu zacznijcie spokojnie i powoli. Dobra forma nie przychodzi szybko, ale ciężka praca się opłaci. I pamiętajcie nigdy nie popadajcie w przesadę. Nie panikujcie, czasami nie zrobicie treningu jak planowaliście ale po tym zawsze do tego wróćcie. Nie możecie przecież zaplanować całego swojego życia. Nie miejcie też wyrzutów sumienia jeśli czasem nie poćwiczycie, po prostu zróbcie to kolejnego dnia, nie rezygnujcie. Regularność to klucz do sukcesu. Życzę wam więc w tym powodzenia. Oczywiście dobra dieta też jest niezwykle ważna więc w kolejnych postach pokarzę wam co ćwiczę i co jem.

English: Many of us choose working out as a New Year resolution. So I think it will be good to write something about it. Of course staying in that resolution is really hard. My adventure with fitness started in September 2013. And I still don't stop and working out these days. What was my motivation? Honestly, just one guy. I was slim but I fell in love so I wanted to look better, now I see that it was stupid to change your look for someone but it gave me lots of power and a huge motivation. After few months when I forgot about that guy I got used to working out and didn't stop it. Now I know a lot about fitness and I want to share some tips with you on this blog in future. Anyway, at the beggining, for about one month I was exercising daily for about 25 minutes (right now I know it's bad cause our body needs at least one day rest) and do easy exercises. When I got used to exercising I started to work out longer and chose harder workouts. Day-to-day I was getting better and better, stronger and stronger and my body started to look slimmer, healthier and I started to see light muscles too. Right now after that time I work out every other day, so it's 3/4 times a week for about 55 minutes or 1 hour. I'm proud of myself. Of course I had bad moments and didn't want to exercise and I was making small breaks as everyone but I never gave up and keep trying all over again. I'm really happy because of my body too. I love my new fitness figure. I'm slim but I have gentle muscles too. What is funny that I don't going to a gym, I just working out at home to many fitness DVDs, just sometimes I use weights, so as you can see all you need is your body and motivation. Back to the muscles just gentle because i don't want to have more of it. Anyway as you can see every motivation is good. Just don't give up and believe in yourself. Don't be too harsh for you. Just start easily and slowly, good fitness form doesn't come really fast but hard work will pay in future. And remeber never exaggerate! Don't panic, for sure sometimes you didn't do your workout session as you planned but after it just came back again. You can't plan all your life. Don't have remorses if you sometimes don't workout just do it on another day, don't scrub. Regularity is a key to success. I wish you good luck in that! Of course good diet is really important too so in next posts about fitness I will show you what workouts I'm doing and tell how i'm eating.

23 komentarze:

  1. powodzenia!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie! :)
    http://panmalofel.blogspot.com/2015/01/miley-cyrus-reebok-classic.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ćwiczę dopiero od miesiąca, ale już widzę efekty :) szczupła jestem w natury (dzięki, mamo!), ale chciałam lekko zarysować mięśnie :) w czwartek wybieram się z koleżanką do siłowni :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze chciałam ćwiczyć regularnie, ale z natury jestem szczupłym leniem :/

    Pozdrawiam i zapraszam www.correct-incorrect.blogspot.com
    (dopiero zaczynam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszczę Tobie regularnych ćwiczeń i mięśni, przede mną jeszcze dłuuuga droga! ;)
    dddominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę. Życzę ci powodzenia, jak widzisz wszystko da się osiągnąć. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Życzę Ci aby kiedyś motywacja się znalazła i żeby Ci się udało :)

      Usuń
  6. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że sport to zdrowie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nice! Would you like to follow each other on GFC?! Let me know and follow me on my blog, I will follow you right back on both GFC and Bloglovin!
    xx
    Annie
    www.the-lostangeles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. To również moje postanowienie :) Fajnie, że napisałaś o tym coś więcej ♥ Również popełniam błąd bo ćwiczę codziennie, ale dzięki Tb to się zmieni ;3
    Obserwujemy.? Daj znać u mnie ;D
    Poklikasz w linki Choies u mnie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ważnw jest to, aby czuć się dobrze w własnym ciele.
    Mi też się nie podobają mocno wyrysowane mięśnie. Wolę takie delikatne mało widoczne :)

    kajoooja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. JA wczoraj poćwiczyłęm ale tak mi się nie chciało, że szok ;p ... myslę, że będę robił dwa treningi tygodniowo .. na wiecej brak sił i czasu

    OdpowiedzUsuń
  11. Strasznie mnie zmotywowałaś :)
    http://luuvmy.blogspot.com/2015/01/2-years-ootd.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Wytrwałości w dalszych ćwiczeniach. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny strój do ćwiczeń to już sukces! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. kochana, obserwowałyśmy się wcześniej ale mój blog został usunięty, w tej notce wyjaśniłam czemu http://similarose.blogspot.com/2015/01/choroba-xxi-wieku-ludzka-zawisc.html jeżeli masz ochotę na ponowną obserwację to zacznij i daj znać u mnie abym mogła się zrewanżować, bardzo proszę o klikanie w 3 sukienki, buziak

    OdpowiedzUsuń
  15. Great post! I love your sporty outfits! I wondered if you would like to follow each other to stay in touch. Let me know on my blog. That would be really awesome! :)

    Have a nice weekend!
    a-fashionable-rendezvous.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  16. ja niestety jak na razie nie mam motywacji ;/ ale nie długo zabiorę się za siebie i zacznę regularnie ćwiczyć, trzymaj za mnie kciuki!
    jasne, że obserwujemy, ja już, teraz twoja kolej :)
    http://tinna-tinnaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko życzyć ci motywacji do dalszego działania :)

      Usuń
  17. Dziękuję Ci za miły komentarz ;*
    Bardzo spodobał mi się Twój blog ;>
    Ja osobiście bardzo lubię ćwiczyć i staram się to robić w każdej wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czekam z niecierpliwością na następny post, ponieważ bardzo chciałabym wiedzieć co właśnie jesz i jak ćwiczysz :D Sama ćwiczyłam przez pół roku, potem przestałam, ale teraz postanawiam do tego powrócić, bo gdy każdego dnia robiłam brzuszki i różne inne ćwiczenia czułam się o wiele lepiej, rozpierała mnie energia i nie byłam znudzona! A właśnie na ten zimowy czas potrzebne jest takie dobre samopoczucie, więc wrócę do tego! Już dziś byłam na basenie i jestem z siebie zadowolono, gdyż długo pływałam, wszystko mnie boli, ale mam na twarzy szeroki uśmiech :)
    Podoba mi się tutaj, obserwujemy? :3
    http://mycolorfulthing.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. sport, to zdrowie :D
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń