sobota, 28 lutego 2015

11. Moje codzienne życie: co sądzę o szkole część.2/ My daily life: What do I think about school part.2

|Ariana Grande- One Last Time|

Polski: Cześć! Dzisiaj druga część z cyklu 'Moje codzienne życie'. Chcę wam powiedzieć jakie jest moje nastawienie do szkoły. Obecnie jestem w drugiej klasie liceum. Czy lubię szkołę? To zależy. Lubię spotykać się tam z przyjaciółmi i jest to też dobre miejsce, żeby znaleźć nowe przyjaźnie, ale to też miejsce, które szczerze mówiąc przyprawia nas o stres przez sprawdziany, kartkówki, odpowiedzi czy jeszcze coś podobnego. Ale hej, przecież drobna ilość stresu jest mobilizująca więc nie jest aż tak źle. W mojej opinii jeśli tylko chcesz się uczyć możesz to zrobić w każdej szkole. Jestem osobom, która chce coś osiągnąć w życiu, chcę być wykształcona i dumna z tego co osiągnęłam. W przyszłości chce studiować. Zdaje sobie sprawę, że dużo rzeczy, których uczymy się w szkole nie są nam przydatne w naszym późniejszym życiu codziennym, ale to daje nam pewną bazę, dzięki temu nie jesteśmy mówiąc w skrócie głupi i wiemy trochę więcej nie skupiając się tylko i wyłącznie na kierunku w których chcemy się edukować. Uczenie się nie jest dla mnie aż tak trudne. Umiem zrobić to szybko i efektywnie. Dużo ludzi uczy się przed jakimś testem nawet kilka godzin, dla mnie jest to około 30 min czy godzina. Czemu? Regularność, dobra organizacja czasu i przerwy! Jeśli uczysz się regularnie i nie wszystkiego na raz jak ja będzie ci dużo łatwiej coś powtórzyć niż uczyć się całego materiału od zera. Też jeśli uczysz się regularnie zazwyczaj nie zabiera ci to dużo czasu ponieważ są to małe partie materiału a w rezultacie jesteś też przygotowany/przygotowana na niezapowiedziane kartkówki itd. i tak jak ja ciągle masz czas wyjść gdzieś z przyjaciółmi i się wyluzować. Nie denerwuję się przez testami czy kartkówkami. Nie panikuję gdy muszę coś napisać. Jestem tylko trochę zestresowana kiedy muszę odpowiadać albo wykonać jakąś prezentację przed klasą, ale to normalne, każdy tak ma. Jestem pewna siebie ponieważ mam przekonanie, że skoro uczyłam się uczciwie powinnam zdać. Ale jeśli nie zdam danego testu to przecież nie koniec świata po prostu podchodzę do niego ponownie tak szybko jak tylko mogę żeby nie mieć zaległości. Każdy jest inny, ale możecie spróbować kilku moich wskazówek (regularność, brak zaległości) a może akurat będzie to dla was pomocne. Mam taką nadzieję. Po prostu bądźcie szczęśliwi, spędźcie tam czas z przyjaciółmi albo znajdźcie nowych znajomych z którymi możecie odpocząć. Każdy ma gorsze momenty w szkole. Ja nie jestem idealna, dostaję czasami gorsze oceny, i chwile kiedy trudno jest mi się czegoś nauczyć ale nigdy się nie poddaję. Więc nie bądźcie zestresowani i uśmiechnijcie się :)

English: Hi there! It's the second post from 'My dailly life' series. Today I want to tell you something about my attitude to school. I'm in the second grade of high school right now. Do I like school? It depends. I like to meet with my friends there and it's great place to find new friendships as well but it's also a place which honestly makes you a little bit stressed because of tests or something similar. But hey, a little bit ammount of stress is energizing so it's not that bad. In my opinion, when you want to learn you can do it in every school. I'm the person who wants to achieve something in life, I want to be educated and be proud of myself. In future I want to study at the university. I know that lots of thing that we learn at school isn't useful in our future life, but it gives you a base so you're not stupid and know a little bit more things not only from the direction you want to be educated. Learning is not so hard for me. I can do it fast and effective. Lot's of people learn few hours for a normal school test, for me it's only 30 min or one hour, why? Regularity good organization and breaks! If you learn regulary and don't do everything at once like me it'll be much easier to reprise than learn huge ammount of material from the beggining. Also if you learn regulary it usually doesn't take much time because it's just small parts of material and in addition you're prepared for any unannounced pop quizes or something, and like me you're still have time to go out and to chill. I'm not nervous before tests of pop quizes, I never pannic when I have something to write. I'm just a little bit stressed when I must answer or during any presentation, but it's normal. I'm confident because I've learned so I should pass. But if I fail any exams it's not the end of the world I just come over to it as fast as I can bacause I don't want to have arrearages. Everyone is different, but you can try to some of my tips like (regularity or not to have arrearages), and mabye it will be helpful, I hope so :) Just be happy, spend time with your friends there or find new good buddies to chill with. Everyone had worse moments at school, I'm not perfect and also have worse marks, and times when it's hard for me to learn sommething but I never give up, so don't be overstressed and smile :) 


12 komentarzy:

  1. Najlepsze w wieku szkolnym jest to, że można spotkać się z przyjaciółmi codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, trochę tęsknię za liceum ... :) chociaż na studiach też jest fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście taki mobilizujący stres nie jest niczym złym.
    Szkołę wspominam bardzo ciepło- szczeólnie liceum :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie, że blog pisany w dwóch językach :)
    Pozdrawiam, Sandra :)

    http://samcix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Również zawsze uczyłam się regularnie i dzięki temu osiągałam swoje cele w szkole :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja teraz wybieram się do liceum, ale ogóle staram się uczyć regularnie ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię takie posty ! świetnie napisany :)

    http://sniadanielejdis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Też jestem w 2 liceum i też staram się regularnie uczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. podobają mi się takie posty :)
    są super !
    fajnie piszesz bardzo ciekawie :)
    Pozdrawiam ↕
    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

    Może obs za obs daj znać ( odwdzieczam się w ciągu 1h lub szybciej )

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń